JAG SPRANG IGÅR!

Så jäkla härligt! #lycklig #löpning #friskluft #andas #detgåråträtthåll

ÄNTLIGEN
! Skrev jag på instagram efteråt, och endorfinkicken var enorm. Jag sprang! Eller ja, jag varvade löpning och gång och var ute i totalt 20 minuter, men det spelade liksom inte så stor roll. Jag var överlycklig över att kunna springa helt smärtfritt. Att jag valde att gå då och då handlade nog mer om att jag i glädjeruset sprang för snabbt mot vad min kondis fixar, så jag behövde helt enkelt pusta ut ibland. Och jag tänkte att det nog var bra med små pauser för vaden också, så jag fortsatte så hela rundan.

Första kilometern hade hjärnan fortfarande inte fattat att jag var smärtfri. Inför varje fotisättning med vänstern skrek huvudet "snart gör det ont". Men någon smärta kom aldrig och det var så skönt. Jag stretchade ordentligt efteråt och rullade boll under foten och på vaden, för att minska risken för ett bakslag idag. Det verkar ha fungerat hyfsat bra. Den tjocka kabel som fortfarande finns där inne i vaden är lite mer irriterad idag när jag gick på den med golfbollsmassagen nyss, men jag har inte ont i övrigt. Det känns hoppfullt. Nu är det till att fortsätta med övningar och massage, så törs jag nog ge mig ut igen i mitten på kommande vecka. Det vore helt underbart!

Kommentarer