MENTAL AVKOPPLING & GLÄDJE

1. Springa på snö // 2. Vinterlandskap hemma på landet // 3. Mental avkoppling // 4. Snö hemma i stan

Jag har skrivit om det förut men måste göra det igen. Att springa är för mig så mycket mer är fysisk träning. De allra flesta pass jag är ute på numera är rena myspass där jag håller ett tempo där pulsen är låg och och därmed även ansträngningen. Att springa har blivit min allra största källa till mental avkoppling och ny energi. Att snöra på sig skorna och ge sig ut i ur och skur en halvtimme efter en lång dag på jobbet, det är få saker som slår det. Löpning gör mig glad. Det är inte alla gånger jag är glad när jag springer, men oftast. Nu längtar jag mer än någonsin efter att komma ut igen. Jag längtar efter att få känna mig fri. Ingen annan fysisk aktivitet får mig att känna på riktigt samma sätt. Det ligger i det enkla, att bara kunna ge sig ut direkt utanför dörren. Det går inte alls lika mycket tid åt runt-omkring-saker, som att frakta sig till gymmet, hämta ut cykeln ur garaget eller åka till skidspåret. Att springa är bara att springa! Löpningen, jag längtar efter dig!

Kommentarer

Anonym sa…
Och jag längtar efter att springa MED dig!

Ida