TRÄNINGSVÄRK

Working on my weaknesses

Linne dryfit från nike tillsammans med helgrymma och sköna tights från adidas

Efter julfest med jobbet i torsdags, vilket innebar alldeles för få sovtimmar, så var jag inte mitt piggaste jag i fredags. Men kroppen behövde rörelse efter ett par stillasittande dagar så jag knatade upp till gymmet efter jobbet. Var alldeles för opepp för att mäkta med mer cykel än tio minuter uppvärmning så det fick bli fullt fokus på styrketräning.

Det är mycket snack om att träna funktionellt och med fria vikter, vilket jag absolut stöttar och det är ju också så mitt rehab/prehabprogram är utformat. Men maskiner kan vara kul ibland och bra när man är lite trött i huvudet och inte riktigt mäktar med att ha fullt fokus i teknik och utförande. Alltså väldigt passande för mig just i fredags. Jag varvade mina övningar från access rehab med maskinträning för benen och assisterade dips, och träningsvärken kom som ett brev på posten morgonen efter. 

Mina fredagspass på senare tid brukar jag avsluta med en lång stund i stretchhörnan, vilket är både välbehövligt och skönt. Efter träningen går jag till mataffären bredvid och köper något extragott att äta till middag. Det är lyx.

Kommentarer