FÖRENA NYTTA MED NÖJE

...och ta tillvara på varje dag

Just det där sista är jag kanske inte världsbäst på, men jag har i varjefall börjat öva! 

På huvudkontoret i Västerås för att lära känna verksamheten och alla nya kollegor

Förra veckan var jag i Västerås på introduktion i mitt nya jobb och för att ha några möten. Sedan tog jag och två kollegor tåget till Stockholm på fredagskvällen för att övernatta där. Vi hade tänkt försöka hinna med att gå på någon musikal, kanske Evita, för att verkligen förena nytta med nöje, men vi kom fram klart senare än vi från början hade tänkt. I stället blev det en lång promenad, så skönt att få röra på sig efter stillasittande dagar, med slutdestination Gamla stan och en supermysig restaurang med klockren service. 

På promenad genom Gamla stan tillsammans med Åsa och Linda

Vi mös ned oss i bardelen som var helt tom, och fick ett bord i en avskild hörna med stora skinnfåtöljer. Maten var gudomlig och snacket riktigt bra. Trots att vi alla var supertrötta efter veckan tror jag ingen av oss ångrade den där kvällen. Det var så värt. 

Tjejdag på stan. Mycket snack och riktigt mysigt

Nästa dag mötte vi upp ytterligare en kollega och mös runt på stan innan det var dags att bege oss till Birka-terminalen och avfärden på helgens kryssning med jobbet.

Femhundra personer från koncernen roade sig på båten. Mycket nöje...

...men också en hel del jobb! En allt som allt bra resa, och en bra helg

Kommentarer