TRÖTT, SUR & GRINIG

Ja det är jag det. Eller har varit i allafall. Sedan dagen före nyår har jag varit lite ur slag kan man säga. Jag tyckte verkligen att julen med de fem lediga dagarna var fantastiskt, men sedan fick jag verkligen ingen ordning på mig själv. Sömnen har blivit helt fel och av allt stillasittande under ledigheten har jag fått ont i bröstryggen. När jag ligger ner och ska sova så har jag både lite svårt att få andningen att löpa fritt och en molande värk. De två hänger ihop såklart. Andningen funkar inte för att det gör ont, och stelheten som orsakar värken blir inte bättre av att jag håller tillbaka andningen. Det blir lite hönan och ägget ni vet. Svårt att somna och vaknar flera gånger varje natt. Trött så in i döden på morgonen och om det varit en ledig dag har jag legat kvar, vilket fått till följd att det givetvis varit än mer stört omöjligt att somna in nästa kväll.

Jag har längtat så efter vanlig vardag så det har varit helt galet. Och nu sitter jag här ett par dagar senare, och vet ni vad? De sista två nätterna (sedan det blev helt vanliga arbetsdagar igen) så har jag sovit som en klubbad säl, precis som jag brukar. SÅ JÄVLA SKÖNT! I´m back helt enkelt. Humöret lyfter direkt och livet blir lite mera värt. Nu tänker jag se till att rocka den här fredagen! Men först, en kaffe.

Kommentarer