ETT TVÅ TRE SPRING

// mössa geggamojja // jacka NIKE // klocka Suunto Ambit 2R //

Jag är väldigt glad för att jag har löpningen, även nu när jag kallar det för att gogga. Det är förövrigt ett ord som min mamma har infört, och som betyder att man varvar gång med jogging - gogging alltså. Genialt. Hur som helst, förra veckan skulle jag hålla en presentation av mig själv och då lyfte jag upp just det, att löpning för mig är den absolut bästa mentala avkopplingen. Efter en lång dag på kontoret så finns det inget bättre än att ge sig ut. Det spelar ingen roll hur trött jag är i huvudet så brukar den friska luften kunna bota det mesta.

Igår kväll kände jag mig nästan lyrisk efter min runda. Jag vet egentligen inte riktigt varför, men just nu uppskattar jag kanske löpningen extra mycket? Att det var halkigt som attans men att man ändå tar sig runt kanske också nånstans gör att man känner sig oövervinnerlig på något vis. Jag vet inte. Jag inser att jag låter som om jag är frälst, vilket jag på sätt och vis är förstås, men jag tror att det handlar så mycket om tacksamhet. Om att kunna uppskatta det lilla. Från att ha tvingats hålla uppe med springet helt, till att nu få vara ute och tassa. Det är på sitt sätt lycka.

Egentligen är jag inte ute efter att hylla löpningen till skyarna utan mer påminna mig själv, men kanske även er som läser, om att ta vara på det lilla i vardagen. Att uppskatta det man har som man tycker om, och kanske passa på att göra lite extra av det just den här veckan. För alla förtjänar att vara lyckligt för en stund. Och vad som gör mig eller dig glad, det är såklart olika. Så är det och så ska det vara. Om du gillar att baka så gör det. Gillar du promenader, men gå ut då! Men lova att du gör någonting extra för din egen skull den här veckan, något som du mår sådär riktigt bra av.

Kommentarer