VECKANS PLAN

Måndag igen och ännu en svårplanerad vecka. Jag kommer förmodligen att få justera en hel del med anledning av jobbet, men så blir det ibland. Före 2011 försökte jag hävda att jag inte kunde träna, inte hade tid osv på grund av mitt jobb och alla resor, men som ni förstår så handlade allt det bara om undanflykter från min sida och brist på vilja. För man kan mycket mer än man tror, bara man vill. Idag är rörelse och motion ett måste för att jag ska orka med och vara mitt bästa jag. Med mitt bästa jag pratar jag inte om prestation utan om att må så bra som möjligt fysiskt och psykiskt. Det är så mycket värt att kunna ta några minuter i löparskorna för att rensa tankarna, och springa kan man ju göra överallt i stort sett. Om det blir motion fem gånger i veckan eller två gånger är inte hela världen, men mindre än så vill jag inte ha det. Jag behöver min reflektionstid.

Mån: Gymstyrka
Tis: VILA
Ons: Löpning ute
Tors: Gymstyrka
Fre: VILA
Lör: Rehab
Sön: Löpning ute

Kom i håg! (minst 3 ggr/v)
- Tåhävningar 3 x 15
- Bålstyrka 3 x 40
- Höftpendel 3 x 10

Kommentarer