Å VIPS SÅ VAR DET FREDAG IGEN


Jag har tänkt på det att jag sällan längtar till fredagar. Det kanske beror på att jag har så fullt upp med saker jag gillar mest hela tiden att jag inte hinner tänka på att jag längtar? För det är klart att jag gillar helger! Men jag gillar vardagar också, fast jag längtar inte efter måndagar precis heller. Jag kanske bara inte är en sån som längtar en massa? Jag har aldrig riktigt tänkt på det.

Hur som helst, idag är det fredag. Solen skiner, idag igen, och det där snöovädret som skulle komma igår har jag ännu inte sett till. Tack för det televerket! Jag har fått befästa min cykelpendlarrutin hela veckan och idag var det nästan inte alls jobbigt uppför backarna, fast tillräckligt för att jag skulle vara så inne i min egen bubbla att jag inte ens såg att jag mötte Ida förrän hon sa mitt namn. Jag registrerade en människa alltså, jag tittade bara inte på riktigt. Så farlig är jag inte i trafiken att jag inte har koll. Nästa vecka ser helt annorlunda ut och då blir det nog inget cyklande alls, i varje fall inte till jobb. Jag har en hel del spännande i kalendern, och som vanligt är det ibland både lite skrämmande och kul på samma gång. Men det är så jag vill ha det. När jag utmanar mig själv så utvecklas jag. Lite pirr i magen är bra att ha ibland för den kick som kommer efteråt är grym. Det är häftigt att känna sig grym förövrigt.

Nu rockar vi den här fredagen tycker jag. Full fart mot helgen!

Kommentarer