ÄNTLIGEN FICK JAG PREMIÄRA PÅ #måndagsklubben

Det var verkligen år och dagar sedan jag var med sist. Ja, så kändes det i varje fall när jag i går för första gången i år tränade med de grymma tjejerna i måndagsklubben. Som jag saknat dessa måndagskvällar må ni tro! Det var med andra ord en laddad och förväntansfull Sara som tog bilen till samlingsplatsen, för tyvärr vågar jag ännu inte springa för långt, utan jag fortsätter att skynda långsamt. Men fotleden skötte sig bra och trots ett feltramp på slutet så att foten vek sig så mår hälsena, vad och fot helt okej idag. Tack för det televerket! Det känns som om jag nu är redo att äntligen växla upp löpningen lite, men oj så bekväm jag har blivit.


Passet som Ida hade lagt upp bestod av lätt jogg till en lagom backe. Den har mer karaktär av slakmota än brant, vilket är super såhär på vintern då det för de flesta är "grundträningssäsong". Vi sprang tre vändor på ungefär 120 meter med joggvila till botten mellan varje. Därefter ett styrkeblock med 10 benböj, 10 utfallssteg och 10 tåhävningar. Sedan var det sprintbacke (ca 50 meter) med styrkeblocket igen efter tre vändor i backen. Sedan körde vi allt ihop igen från början. Så totalt 12 backar blev det och styrkeblocket fyra gånger, innan vi joggade tillbaka till parkeringen. Det gav ungefär 4 kilometer om klockan visade rätt, vilket utifrån mina förutsättningar bevisligen var väldigt lagom med tanke på att jag var smärtfri både under passet och idag. Hurra!

Toktaggad och tokmatchad inför årets första måndagsklubb! Limegrönt och turkost ihop med svart fick det bli, även på fötterna där jag körde dubbade inov8 för säkerhets skull

Kommentarer