EN NY SPÄNNANDE VECKA

Om förra veckan var perfekt för rutiner, fasta tider och stabilitet så blir den här veckan den totala motsatsen. Det är återigen dags att lämna kontoret för att åka ut i verksamheten. Livet på vägen har sina utmaningar när det gäller att få in träning, men det erbjuder också fördelar. Ingen stress över mat som ska lagas, tvätt som ska tvättas, golv som ska dammsugas eller allt det där andra som pockar på uppmärksamhet när man är hemma. Av någon anledning har jag också en förmåga att komma upp på morgonen och träna, vilket jag sällan gör när jag är hemma.

Söndag är cykeldag - de senaste tre veckorna har jag suttit på trainern där hemma i TV-rummet. Inte så roligt kanske men faktiskt inte alls så hemskt eller tråkigt som man kanske kan tro

För veckan var bra på många vis och särskilt träningsfronten känner jag gick bra, även om jag inte fick in något riktigt styrkepass vilket jag vill och behöver. Skärpning den här veckan säger jag bara! Två pass cykling och tre löppass (två mysjogg och ett kort intervallpass) blev det och jag försöker rehabba efter nästan varje pass, eller ska vi kanske säga prehabba nu? Jag räknar mig äntligen som fullt återställd från de problem jag har dragits med. Ledbanden i vänsterfoten är lite trasiga sedan gammalt, vilket jag inte kan göra så mycket åt, utan det jag jobbar med är balans, styrka och stabilitet för att klara av det så bra som möjligt.

Nu lämnar vi det som varit och fokuserar på det som komma skall. Jag satsar såklart på en minst lika bra vecka igen!

Kommentarer