GRUS I MASKINERIET

Om fyra månader är tanken att jag ska ställa mig på start för att köra Cykelvasan öppet spår. En motionstävling är för mig en perfekt morot för att hålla igång med träningen och ta mig ut även de dagar då jag hellre vill krypa ner under täcket och inte alls gå utanför dörren. Nu har det uppstått ett litet bekymmer. Jag sålde mina två MTB:s under vintern för att jag skulle köpa en ny nu till i år. Jag hade valt modell efter mycket velande hit och dit, och jag hade hittat en butiksom sa sig kunna få hem en sådan till ett vettigt pris. Toppen, tänkte jag! Vad händer sedan? Jo, det börjar med att cykeln plötsligt kanske inte alls kommer att kunna levereras. Sedan kan den det och det ska ta en vecka. Och nu, två veckor senare, så är leveransen framflyttad till vecka 17. Jag som borde ha varit igång med träningen för länge sedan! Just Cykelvasan är långt fram men jag hade tänkt smyga igång säsongen med Lidingö MTB redan i maj, och att då få cykeln förhoppningsvis vecka 17 - för vem vet om det datumet står sig - det är ju på tok försent!

Så här står jag nu utan cykel och utan idé om hur jag ska lösa det på bästa sätt. Eller ja, jag har idéer och jag har börjat rycka i några trådar, men om det verkligen kommer att gå att lösa, det låter jag vara osagt. Och jag som hade sett fram emot att få många cykeltimmar under påsken, precis som förra året. Den drömmen ser just nu inte ut att kunna slå in. Nåväl, ingen mening att gråta över spilld mjölk, eller hur det nu är man säger. Det är bara att leta vidare!

En av de sista turerna i höstas på min heldämpade sunn. I år tänkte jag köra hardtail igen, det var i varje fall planen, nu får vi se vad jag lyckas få tag på

Kommentarer

Helena sa…
Men vad trist :-(
Jag har en mtb över..min gamla alumtb som funkar men kanske inte är så himla kul att cykla på, inte som din förra. Hör av dig om du vill låna den. Om inte annat får du grym träning ;-)