MIN VÅRLISTA


Nu är det hög tid att sätta ihop min vårlista! Solen, de allt längre dagarna och den torra asfalten gör att det riktigt spritter i hela kroppen efter att göra en massa saker utomhus. Eftersom jag är en sådan som kan bli passiv och lite vilse när det inte finns en plan så gillar jag listor. Sedan är det inget som säger att de måste följas slaviskt, men ligger de där i bakhuvudet så händer det alltid något - istället för ingenting alls. Bra grej! Nu säger visserligen väderleksrapporten att det redan i morgon ska dra in snö och kyla igen, men vad gör väl det? Det är en del av det här med vår, att vintern kommer på återbesök. Det ger bara en ursäkt för att få mysa i soffan under en filt och titta på film, något som också i lagom dos kan vara en ack så viktig ingrediens för välmående.


VÅRENS TO-DO´S (har jag glömt något viktigt???)
- Cykla till jobbet
- Tända en brasa och grilla baconlindad halloumi (eller korv för den som vill)
- Åka skidor i fjällen
- Springa mitt första långpass sedan i höstas (15 kilometer blir nog lagom start)
- Dricka en kopp kaffe ute i solen efter lunch på jobbet
- Köra årets första träningspass ute på MTB
- Promenera i vårsolen med solglasögon på
- Skratta mycket och kramas
- Sitta ute på balkongen
- Vara hemma i Brånan
- Steka kolbulle över öppen eld vid Storsjöns strand

Kommentarer