STARTAR UPP #CYKELSOMMAR2015

Vi har numera en trainer hemma i lägenheten där vi har satt upp min racer. Jag har inte testkört den innan men idag blev det dags. Vad kunde vara en bättre dag att starta cykelsäsongen på än Vasaloppssöndagen? Glad i hågen hoppade jag upp på sadeln och började trampa. Gissa vem som var less redan efter en halvtimma? Jo jag såklart. Ont i nacken och baksida axlar plus allmänt ovan vid cykel, så med vetskap om att det handlar om vana så klev jag av. Träning ska vara roligt och suget efter nästa pass kom bara några minuter efter jag klev av idag, precis så som det ska vara. Ibland är det så med motion att man får acceptera att alla pass inte är kanon. Ibland biter jag ihop och tvingar mig igenom, men andra gånger vet jag att det är viktigt att avbryta för att behålla motivation. Nu ser jag fram emot kommande vecka och har till och med fått för mig att jag någon dag ska trotsa morgonträningshataren i mig och riva av en halvtimme före jobbet. Vaddå taggad på cykel?!

Kommentarer