CYKELPÅSKEN 2015

Mina ben var oväntat med på noterna i helgen, trots helt utebliven cykelträning under vintern. I dagarna fyra har jag nu varit ute och rullat MTB och det var egentligen först idag som benen protesterade. Segt som tuggummi i både höftböj och rumpa, så något vidare tempo var det aldrig att tala om, men det var heller inte meningen. Tre pass på runt två mil har det blivit och sedan gårdagens lite längre runda som landade på knappt fyra, nära nog 10 mil allt som allt därmed. Helt lagom för mig!

Taktiken var redan från start att cykla lugnt och att hålla passen så pass korta att jag nästan direkt skulle längta ut igen. Det visade sig vara ett riktigt bra recept som verkligen byggde upp min motivation. Nu väntar jag som en tok på att min egen MTB ska levereras, vilket jag hoppas ska ske nu i veckan, så att jag kan fortsätta träna på ett bra sätt även framöver. Cykelpeppen är totalt just nu!

Lars höll mig sällskap på sin finhoj tre av fyra cykeldagar. Så mycket värt!

Kommentarer