LIVSKVALITET

Tillbaka i vardagen kan jag titta tillbaka på en märklig men ändå bra påsk. När livet är skört och vi påminns om dess förgänglighet genom sjukdom och plötslig död så blir det så märkbart vad som är viktigt och vad som inte är det. De här tillfällena när jag får vara med familjen, hela familjen, så mår jag bra. Man behöver inte prata eller göra allt tillsammans tycker jag, men den där känslan av total kärlek som jag känner när vi alla sover under samma tak, den är mäktig. Jag vet också idag än mer än för en vecka sedan att det här inte kan tas för givet. Varje gång kan vara den sista. Det är inget jag grubblar på i varje stund, men jag har den känslan med mig i bakhuvudet och det gör att jag uppskattar det hela än mer. Huvudvärk, ledvärk eller mensvärk (jag vet att jag låter som en IPREN-reklam) blir oviktigt. Jag vill i varje läge försöka ta tillvara på det positiva i tillvaron, även när det är mörkt runtomkring.

Kommentarer

Anonym sa…
❤️❤️❤️