SOL OCH LERA

Lars överraskade med att göra mig sällskap på dagens solskenscykling. Våren återvände till staden och jag var sugen på att ge mig ut på grusvägarna uppe i det gamla militärområdet ovanför E14. Rätt så lerigt var det och oj så mycket uppför. Antingen var jag mer tränad förra året eller så är jag bara senil. Kanske en kombination. Pust stånk och stön här och där med arga rop till Lars som lätt cyklar bredvid och trixar trots brant och sugande blött.

Men kul var det. Även om jag är i dålig form uppför så återhämtar jag mig bra. Både i benen och humöret om man säger så. Solen, värmen och den "exotiska" miljön där uppe gjorde sitt till. Jag ska stanna och fota en annan dag så får ni se. Det finns gamla stridsvagnar och sönderskjutna byggnader varvat med små röda soldattorp. Häftigt!

Kommentarer