INTE ROLIGT MEN LIKSOM BRA ÄNDÅ

Det här kan man vända lite på beroende på hur man vill se det. Är bägaren halvtom eller halvfull ni vet. Jag har nämligen fortfarande ohyggligt ont efter söndagens gympass. Så ont att jag igår kväll inte riktigt kunde förmå mig att springa som jag egentligen hade tänkt, utan i stället fick jag köra ett modifierat pass i gymmet utifrån vad som kändes bra i kroppen. Det blev 15 minuter cykel, 15 minuter löpbandpromenad med rejäl lutning på bandet och 10 minuter crosstrainer. Därefter körde jag lite bålövningar (tadaaaaa - ja du läste rätt) och latsdrag varvat med tåhävningar och "löparövning för höft/rumpa". En timme tog passet. Det negativa med detta är att det inte blev någon löpning och inte någon friskluft. Det positiva är att jag istället jobbade med mina svaga sidor med bål, backe och höftövningarna. Inget ont som inte har något gott med sig heter det ju! BANG

Bildbevis, jag trimmar upp bålen med hjälp av bollen. Jag hatar egentligen bålstyrka trots att jag vet att jag såväl behöver det. Just nu är det dock typ det enda ställe jag inte har ont, så vad gör man inte för att få röra lite på kroppen...

Kommentarer