GALEN?

Jag har haft en så märklig upplevelse. Igår kväll när jag kom hem från jobbet så frågar min kille mig om vi ska gå ut och äta. Istället föreslår jag att vi ska åka till elljusspåret i Lugnvik och springa. Vi har cyklat där men jag har aldrig sprungit där tidigare trots tips från lillasyster lillstrumpa. Lars nappar och vi byter om och drar iväg. På vägen får Lars telefon och väl framme blir vi sittande i bilen en stund tills han har pratat klart. Det är då det kommer över mig. Känslan av att det måste vara något fel på mig, mer än vanligt alltså. Är jag galen tänker jag. För regnet står som spö i backen, termometern visar 6 grader och där sitter jag. Jag som har föreslagit löpning i stället för att gå ut och käka. Så knäppt. Behöver jag säga att jag hade ångrat mig? Jag ville inte alls springa längre. Men ut kom jag och gött var det, precis som det alltid är när man väl kommer utanför dörren!

Kommentarer