KVÄLLEN SOM INTE RIKTIGT BLEV SOM DET VAR TÄNKT

...utan mycket bättre!

Det har varit lite halvslött på cykelfronten den här veckan. Eller helslött kan man kanske i ärlighetens namn säga. Inte en endaste mil om man inte räknar in turerna till jobbet på tant Gredelin då. De ger 5 slappa kilometer per dag. Hur som helst så hade jag laddat hela dagen för att cykla ikväll. I morse var det regn men sedan sprack det upp och jag tror faktiskt att det var ganska fint väder där ett tag. När jag sedan packade ihop på jobbet runt 18-tiden så hade det blåst upp igen. Himlen var svart som natten. Typisk.

Väl hemma tog det inte många minuter förrän himlen öppnade sig och regnet återigen stod som spö i backen. Efter en stund började det mullra och sedan smälla rätt ordentligt. Att ge sig ut var inte batt tänka på. Regnet är väl inte hela världen, även om jag hellre springer än cyklar i det, men åskoväder är ingen höjdare precis.

Jag surade i 5-10 minuter. Funderade på vad jag skulle göra i stället. Att cykla upp till gymmet kändes inte heller lockande i vädret som var, även om det bara tar några minuter dit. Jag var mycket nära att ställa in hela grejen trots att jag verkligen inte ville det. Jag har haft två vilodagar tidigare i veckan så jag var ju så himla laddad idag. Sugen. Så mitt i min mörkaste stund kom jag på att jag borde ta tillfället i akt att köra lite rehab/prehab med efterföljande foamrollning. På med schlagers och igång! Nu vände humöret direkt uppåt igen. Det blev inte som jag hade tänkt, men himla bra ändå, kom det upp i mitt huvudet just där och då. 

Mitt i min iver fick jag för mig att jag skulle sno ihop en dubbel sats fröknäcke också. Har kommit på att man kan köra dem på högre värme med nån grill-/varmluftsfunktion på ugnen så då är en plåt klar på drygt 20 min. Två plåtar inklusive att sno ihop ingredienserna går på 1 timme från att man sätter igång vattenkokaren till man stänger av ungnen. Smurtigt! 

Men sen så vände det där med vädret där någånstans när jag var klar med första plåten knäcke och som bäst fikade lite. Kollade väderappen i mobilen och det såg ut som om det värsta hade blåst förbi, nu skulle solen vara framme resten av kvällen. Men yes! tänkte jag och svidade om till cykelkläder ändå tillslut. Och nu sitter jag här. Det blev förvisso sent, klockan är snart en timme före midnatt, men jag har trampat fyra lugna mil, veckans första. Nu satsar jag på fler under helgen. På bordet framför mig har jag dukat upp lite kvällsfika. En kaviarmacka, på knäcket såklart, och en lakritschia med lingon till det. Har inte ätit chia på flera dagar så det ska bli smarrigt som sjutton. Vilken kväll alltså! Det är bra att ha planer men det är också bra att ha förmågan att kunna tänka om när det skiter sig.

Kommentarer