MOT CYKELVASAN ÖPPET SPÅR

Veckorna tickar på och snart är det bara en månad kvar till Cykelvasan. Jag har just hittat en riktigt trevlig runda på 65 kilometer som jag kört två lördagar i rad i soligt och fint sommarväder. Gårdagens runda måste vara ett av mina mysigaste cykelpass någonsin. 

Om du vill testa rundan så starta i Östersund och välj valfri väg upp mot ÖSK, Spikbodarna och travvägen till Gräfsåsen. Väl där ta vänster ut mot stora vägen som du följer tills du kommer till skyltarna åt höger, Singsjön och Brynje. Cykla den hela vägen fram till ett T-kors där du svänger höger mot Brunflo. På väg ner brukar jag svänga höger innan jag kommer ner i byn, jag åker mot kyrkan. Tror att byn heter Åkre där jag svänger av. Då kommer man ner vid gamla ÖMCK och där kör jag över vägen och järnvägen och svänger direkt höger på grusvägen vid hembygdsgården. Sedan åker jag in mot Östersund (kommer ut vid Minnesgärdet) på grusväg och stig innan jag trampar upp över Rådhusgatan och hem. Det här blir en blandad tur med grusväg, asfalt, elljusspår och lite skogsstig. Åt båda håll är lika fint. Välj efter vindförhållanden!

Kommentarer