SNART VAR´E HELG IGEN DÅ

Ibland längtar jag efter helg, om jag har något roligt planerat som jag ser fram emot, eller om jag är trött och behöver vila. Andra gånger känner jag mig inte riktigt redo. Då spelar det liksom ingen riktigt roll att helgen kommer, och vissa gånger är det till och med så att jag hellre hade stått över och sparat den till ett bättre tillfälle. För det är absolut inte så att jag vill jobba hela tiden och aldrig vara ledig, nej nej och åter nej. Det är bara det att jag vill göra det bästa i båda världarna. När jag har flow i jobbet vill jag jobba och när jag är sugen på ledighet vill jag vara ledig, oavsett vad almanackan säger att det är för dag. Nu är jag ju lyckligt lottad så till viss del kan jag ju flexa lite och styra själv, framförallt nu under sommaren då många kollegor ändå är hemma på semester. Då kvitter det om jag jobbar en tisdag eller en lördag så länge jag får ihop mina timmar. Vilket inte alls är några problem eftersom jag gillar att jobba. Det här är jag väldigt tacksam för. Tacksam för att jag har lyckats skapa en livssituation som passar mig där jag är just nu. Den här helgen är varken fullspikad eller fri. Det finns lite smågrejor bokade och andra lösa planer, men med anledning av att jag redan varit ledig ett par dagar under veckan så känner jag mig egentligen inte redo för helg. Det kan vara ett gott tecken för att nästa vecka ska bli bra, jag får så att säga upp suget lite extra. Gott så.

Och appropå arbete, vad är er bästa after-work? Min är en mysjogg, just nu är 5 kilometer ganska lagom. Vissa dagar går det ohyggligt långsamt och jag kanske stannar och pausar eller går en bit om jag känner för det, medan andra dagar lägger jag in små fartökningar här och var så att jag flåsar lite. Det är liksom inte så noga exakt vad det blir. Huvudsaken är att jag rör lite på kroppen och får friskluft till knoppen. Finns knappt nån bättre avkoppling. Just nu lufsar jag två gånger i veckan ungefär, ibland mer ibland mindre, men att springa har för mig blivit en del av vardagen och något jag vill behålla även när fokus ligger på annat. Som nu när Cykelvasan närmar sig med stormsteg.

Efter förra fredagens kvällsrunda i löparskor. Lite gynnsammare sommarvärme då men vad vet man, än kan det hinna spricka upp! Jag har inte cyklat något alls den här veckan så jag tror att det får bli lite trampande ikväll faktiskt

Kommentarer