SOMMARMÅNAD NR 2

Idag är det den första juli och vi går därmed in i sommarmånad nummer två. Nu börjar det på något sätt på riktigt tycker jag. Det är som att juni är förspel, juli huvudakten och augusti efterspelet - även om allt sitter ihop i det jag kallar sommar. 

Juni var på det stora hela bra tyckte jag. Förutom vädret då. Sedan hade vi som jag nämnt lite tråkigheter med sjukdom i familjen, men det ser klart ljusare ut nu så det känns ändå bra. Som vanligt innehåller livet både toppar och dalar men jag har lyckats behålla fokus på topparna. Njuta när jag är där och minnas när jag lämnat dem, istället för att gräva när jag är i dalen så har jag tittat uppåt och klättrat vidare till nästa topp. Livet har varit gott i juni.

Nu är det som sagt ny månad. Dags att växla upp och växla ner, beroende på hur man ser det. Vädret är på topp. Sol och värme. På jobbet är jag påväg mot deadline och slutklämmen i ett stort projekt och det känns som vanligt både pirrigt och tillfredsställande. Jag känner i magen att den här månaden också kommer att bli så bra. Jag ska jobba och vara ledig lite lagom sådär. Jag ska vara ute i solen. Dricka kaffe på balkongen. Springa. Cykla. Köra jetski. Vara i skogen. Kanske fiska en stund, men jag har ju så dåligt tålamod. Och sist men inte minst - vara med nära och kära! Vad händer i ditt liv i juli?

Kommentarer