TYPISKT BRA CYKELDAG

I onsdags var vi i Hellas-området/Nackareservatet och cyklade MTB. Jag hade min stela Specialized Fate som jag tränar och tävlar långlopp på. Det innebär att den går bäst på lätt terräng av typen fin stig, elljusspår och grusväg, i princip det som jag ska köra på Cykelvasan. Lars hade sin heldämpade Specialized stumpjumper, en cykel för mera lek i stökigare terräng, den typ av cykling som han gillar allra bäst. För båda typerna fanns riktigt bra cykling i Hellas. Vi körde uppvärmning tillsammans på en kuperad grusslinga, 5 kilometer, och sedan delade vi upp oss. Lars körde i skogen och jag fortsatte trampa slingrig och bitvis backig grusväg. Bra träning för oss båda och en riktigt rolig dag! Solen sken och vi passade på att äta lunch där ute också innan vi lämnade området.

Suuupersoligt tyckte Lars, här på Hellasgårdens uteservering 

Kommentarer