UTFALLSGÅNG

Jahapp, då var det måndag igen! Jag studsade upp klockan 5, oväntat pigg, och sitter nu på ett tåg. Filosoferar en smula över förra veckan som på träningsfronten inte precis blev som jag tänkt. Trots det drogs jag i flera dagar av en ohygglig träningsvärk. Inte tack vare lunch-styrkepasset i måndags, nä inte det. 

Det var på onsdagskvällen, då jag egentligen hade tänkt cykla men tiden blev för knapp, som jag istället tog en promenad. Hälsenan har varken blivit bättre eller sämre så jag ville testa den lite. Jag la in superkorta "småjogg"-perioder på ca 20 sekunder, lite här och var. Kanske 6-8 stycken totalt på min 5 kilometersrunda. Hälsenan mådde bättre efteråt, den blir liksom mindre öm av lite lagom rörelse. Men det som var som grädde på moset var de utfallssteg som jag la in mitt i passet. Jag brukar köra utfall varje vecka, så jag trodde verkligen inte att det skulle bli så kännbart efteråt. Kanske hade jag mer tryck nu när de var en del av en rörelse framåt?! Jag tror att jag gjorde ungefär 4 x 20 steg, med vanlig rask promenad framåt mellan varje omgång. 
 
Måndagstipset får därför bli att lägga in utfallssteg på promenaden! Bra träning för ben, rumpa, balans och stabilitet

Kommentarer