HAPPY NEW WEEK

Jag vaknade i morse, oväntat pigg. Jag har laddat så för den här veckan. Jag ska jobba från Östersund i norr till Kumla i söder, med en hiskelig massa "offentlig tid", alltså tid då jag ska vara ute och möta människor. Antingen som utbildare inför en grupp eller som "medarbetarstöd" då jag är på plats ute i verksamheten och coachar en eller flera medarbetare åt gången. Jag gillar det med mitt jobb, att det är en kombination av att sitta instängd på mitt kontor och i ensamheten producera, planera och strukturera, till de där dagarna då allt bara ska fungera och jag ska leverera. En "utevecka" är krävande på många sätt men just denna vecka har jag verkligen sett fram emot. Kanske till viss del för att jag vet att jag kommer att få en hel veckas återhämtning sedan, för på söndag drar vi på semester! 

Härliga höst! Bilden är från förra veckan men känslan är densamma. Att få kura in sig i halsduk och mössa, samt lyckan i att äntligen ha hittat de perfekta höstskorna som funkar både till jobb och privat (det är ju så hiskeligt kallt om fossingarna i converse), Birdie shoe by Malene Birger. I övrigt har jag blus och kjol från H&M, mössa WESC, kort och vid kavaj/jacka från ZARA, halssmycke SNÖ of Sweden samt gammal och noppig halsduk 

Hösten har slagit till med full kraft och det är verkligen härligt tycker jag. I morse var det helt mörkt när jag cyklade till jobbet och dimma. Jag hade reflex för första gången men kände mig inte alls trygg med den med anledning av dimman. Hur bra syns en egentligen? Som tur är så är det ganska lugnt ute i trafiken där strax före sju. Nä, nu ska jag hämta mig en kopp kaffe till och sedan kickar jag igång den här dagen och den här arbetsveckan på allvar. Förutom en massa jobb så tänker jag mig också att veckan ska innehålla:

- En lång "på-återseende-kram" med lillasyster Lillstrumpa som reser till Sydafrika på onsdag
- Minst två styrkepass i gymmet
- En poddwalk där jag lyssnar på Träningspodden med Lofsan och Jessica
- "Lyxtid" i form av klipp och färg av håret hos min frisör
- Ett cykelpass i helgen
- God mat med sambon ("vardagslyx" med någon smarrig efterrätt)

Kommentarer