HUR OFTA STÅR EN DÄR HELT UTAN INSPIRATION?

Ni som har hängt med här ett tag vet att jag har ett resande jobb. Mest varje vecka packar jag resväskan och ger mig i väg. Ett problem med det är det här med vad en ska lägga ner och att packa smart. En vill ju inte släpa med sig för mycket i onödan, och en vill heller inte stå där en morgon utan att ha något att sätta på sig. För att slippa tänka så mycket så tar jag ibland outfitbilder på mig själv med min telefon, som jag enkelt kan bläddra fram när jag står där hemma helt utan inspiration och ska packa. Ni vet ofta vill en ju prova kläderna för att ha koll på hur det ser ut, något som jag inte orkar greja med varje gång jag packar. Då kikar jag helt enkelt på lite gamla bilder i stället och slänger ner utifrån det. En annan bra grej är ju också att telefonen visar var bilden är tagen. Om jag ser att outfitbilden är tagen i Orsa, och jag ska dit igen, så kan jag ju se till att ta på mig något annat än sist jag var just där.

I morse var det nollgradigt ute och för första gången i höst så plockade jag fram mina cognacsfärgade läderskor som har hängt med i rätt många säsonger nu (se bilden längst till höger). Den nya mössan, som jag hade till gymmet i morse också, men nej jag tränade inte i den, fick vara med igen. Nu är det höst på riktigt! Skrapa rutan och sätesvärme och hela den grejen också innan jag brassade ut till flyget för dagens arbetsmöte på Arlanda. Här har jag haft en riktigt bra dag med kollegan Andreas, som nu har åkt hemåt igen. Jag har fortfarande ett par timmar kvar innan mitt flyg går. Lite mat och lite mer jobb är planen. Sedan så!

Kommentarer