MORGONTRÄNING & HEMMATRÄNING


I morse hängde jag en stund i hotellgymmet. Jag har saknat det kände jag, trots att det bara gått ett par dagar sedan hemkomsten från semestern. Där, i Turkiet, lyfte jag vikter varje morgon. Tyngre, lättare, olika varje dag, men jag lyfte. Så skönt i kroppen. Jag inbillar mig att den dag jag bor större än 44 kvadrat ska jag fixa bättre träningsmöjligheter hemma. Fast det är nog egentligen en klassisk undanflykt, för vi har rätt mycket grejor nu också.


Hur tänker du kring hemmaträning? Gör du den eller är tröskeln nästintill större än att gå till gymmet? Lite så är det för mig om jag ska erkänna, av någon underlig anledning. Vi har som sagt en hel del träningsgrejor, nu senast monterade sambon upp två röda band i taket (redcord ni vet). De är skojiga för både stora och små. Kiddosarna använder dem gärna som leksaker när de hälsar på. Lofsan (personlig tränare i TV4 och mycket annat) la förresten lägligt ut en film idag med tips på hemmaträningsredskap, så spana in den vettja om du precis som jag behöver en liten extra knuff i baken.



Kommentarer