TRE SAKER

Jag hittade den här listan hos bucketlife.se och tyckte att det var ett perfekt sätt att starta den här måndagen med - det och ett kort styrkepass i gymmet innan jobbet! Bra start på den här måndagen och veckan.


3 saker jag ser fram emot:
- Semester om mindre än två veckor!
- Jul
- Resten av den här dagen

3 saker jag fasar för:
- Att någon närstående skulle råka illa ut/må dåligt
- Krig och katastrofer
- Sprutor (jag vet, jättefånigt men sant.....)

3 saker jag gillar: (förutom familj & vänner såklart)
- Mat
- Livet!
- Kontraster

3 saker jag inte gillar:
- Stress
- Att se människor må dåligt
- Elakhet

3 saker jag vill:
- Utvecklas - i arbetet och som människa (oj så fånigt det lät, men så är det. Jag är inte guds bästa barn och har aldrig varit, men jag strävar varje dag efter att vara mot andra så som jag vill bli behandlad)
- Må bra! Ha en kropp och knopp som är i harmoni och smärtfria
- Att människor i min närhet ska må bra

3 saker jag borde:
- Vara ute i friska luften mera
- Styrketräna
- gå promenader

3 saker jag kan:
- Cykla
- Göra goda chiapuddingar (sitter och äter min älskade frukostchia nu så den dök upp direkt i huvudet)
- Skriva

3 saker jag inte kan:
- Spela gitarr (men skulle vilja det så någongång i framtiden, då ni!)
- Chins (utan assistans)
- Sjunga (eller kan och kan, det låter inte bra)

3 saker jag har på hjärnan:
- SEMESTER.....!!!! (har jag sagt att jag ska på semester snart?!)
- Dagens jobbuppdrag
- Min spännande ljudbok (i öronen just nu faktiskt)

3 saker jag pratar om ofta:
- Min sambo
- Kiddosarna
- Cykling

3 saker jag önskar mig:
- Fred på jorden (nej, jag aspirerar inte på titeln Fröken Sverige)
- En extra halvtimme nu innan jag ska med flyget (ska på ett arbetsmöte på Arlanda idag)
- Fotoskills (gillar att ta bilder men de blir inte som jag tänkt mig...)

3 saker jag blir lugn av:
- En promenad
- Kramar
- Att vara nära min familj

3 saker jag blir stressad av:
- När det händer en massa saker som jag inte kan kontrollera
- Många olika ljud samtidigt, exempelvis att prata i telefon samtidigt som det spelas musik och någon annan pratar i bakgrunden
- Hög musik eller höga ljud generellt

3 saker jag ska göra i helgen:
- Familjemiddag på söndag! Ser fram emot det väldigt mycket
- Vi har lite lösa planer på cykling på ett nytt ställe. Inget bokat ännu, jag återkommer om det blir av
- Njuta av hösten

3 saker jag gjort den senaste veckan:
- Har varit ute på världens bästa avstressande cykelpass
- Bakat en riktigt god (mjölkfri - min första) kladdkaka med smak av jul (pepparkaka)
- Kommit till en del insikter kring min trilskande hälsena

Oj, vilken lång lista det blev! Det skulle såklart vara roligt att se vad just du tänker på för tre saker. Skriv din lista och tipsa mig gärna i en kommentar (och på bucketlife.se) så går jag in och läser. Jag önskar dig en riktigt bra dag!

Kommentarer

Vad roligt att läsa lin lista! Jag skulle typ ha kunnat skriva den själv, haha :) Såg i inlägget innan att du också reser en del och jag har PRECIS SAMMA PROBLEM! Har alltid fel kläder med mig och har fler än en gång panikshoppat på H&M (som jag försöker slippa annars) för att jag antingen missat något viktigt (som typ en topp) eller bara har "fel" kläder med. Ilandsproblem förvisso, men jag skulle gärna hitta en ultimat lösning. Kanske en egen stylist hemma på måndagmorgnarna, haha.

Ha en fin dag!