VAD GÖR NI ANDRA PÅ LÖRDAGSKVÄLLARNA EGENTLIGEN?

Den här veckan hade jag som ambition att gymma två gånger. Grundtanken var att jag skulle fixa det under veckan så att helgen var fri för annat, men då hotellet i Örebro inte hade gym, och jag gärna ville lyfta lite tyngre så avstod jag ett kroppsviktpass på hotellrummet. Igår lördag blev vi kvar längre hemma i Brånan än jag hade tänkt från början men när vi väl styrde mot stan så körde jag förbi gymmet medan L styrde mot affären för att köpa färsk laxfilé till middag. Jag hade 30 minuter så jag fick vara effektiv. Frivändningar med lätta vikter på skivstången som uppvärmning och sedan marklyft, skivstångsrodd, hantellyft för axlarna, knäböj, vadpress och dips fick jag ändå ihop. Det göttaste med hela grejen var att det inte var en endaste kotte förutom jag där. Vad gör alla andra på lördagskvällarna sådär vid halv åtta? Inte förrän jag precis skulle gå mötte jag en kille påväg in.


Så, med en dags marginal klarade jag mitt genomförandemål om två pass, då jag ju körde första passet på ett hotellgym i Gävle tidigare under veckan. Som jag skrev för några dagar sedan så har jag podden styrkebyrån att tacka för mycket just nu när det gäller min inspiration för att verkligen göra. Backar jag bandet några år så var jag i gymmet och lyfte säkert 3-4 gånger i veckan, men sedan kom jag av mig. Under de senaste åren har jag helt tappat regelbundenheten och vissa månader har jag inte satt min fot nära några vikter och än mindre lyft dem. Min rygg tackar mig för foamroller och vikter. Just nu (peppar peppar) helt smärtfri trots många timmar i bil denna vecka.

Efter träningen blev det lax, ugnsrostade rotsaker, färsk babyspenat, tomater och aioli. Vi har snöat in lite på färsk lax tillagad i ugn. Fisken blir så saftig och god. Verkligen något helt annat än att steka på frysta laxbitar i en stekpanna, något som jag annars ofta gjort. Det tar egentligen inte längre tid heller, men blir verkligen så mycket godare. Dagens tips!

Kommentarer