HÄRLIGA HELG & JULSTÄMNING

Jag tog inte med mig skidorna i helgen, så den premiären får helt enkelt vänta ett tag till. Däremot åkte vi en del pulka både lördag och söndag i kallt men vackert väder. Vilken helg alltså! Igår på vägen hem stannade vi till och köpte lite adventspynt vilket fick till följd att jag helst ville upp med allt, men jag är lite för traditionsbunden för att "fuska" med sådant. Jag väntar med andra ord snällt till nästa helg även om det är jobbigt. Men första glöggen slank ner ändå. Det kanske heller inte är riktigt tillåtet egentligen? Nåväl. Jag hittade Saturnus (den utan tillsatt socker) som är min favorit, på Coop, så jag köpte fyra flaskor. Nu ska det glöggas minsann! 


Vi kom hem till stan i bra tid så jag hann med både en promenad och en vända till gymmet. Jag blev helt enkelt så pepp när jag var ute på poddwalken att jag kom på att jag skulle åka förbi gymmet en vända också när jag ändå skulle till affären. Sagt och gjort, och som det brukar heta så ångrar en aldrig ett träningspass! Eftersom jag tränar med kroppsvikt och kettlebells eller hantlar på mina hemmapass så tycker jag att det är kul att variera med maskiner när jag väl kommer till gymmet. Så igår blev det nästan bara maskinträning för en gångs skull och mycket ben med tunga vikter. Jag känner redan av det i rumpan. Hur ska det bli senare idag, för att inte tala om i morgon?

Kommentarer