HÄRLIGA HELG


Mental återhämtning och kroppslig rörelse. Hela min lördag gick i dessa tecken. Cykel för att hämta upp två glada barn och sedan promenad mot badhuset. Lek och plask i flera timmar och sedan promenad hem. Istället för att gå den vanliga vägen tog vi stigsnuttar genom några mindre skogsområden för att göra promenaden lite roligare och mer händelserik än att bara gå trottoaren fram.

Väl hemma ut på cykel för veckans favoritpass, MTB-myset med poddar i öronen, lite lera, lite grus och ganska mycket puls. Inte för att passet i sig var särskilt tufft utan för att min kondis inte är vad den var. Men sådant är livet. Jag satt där på sadeln och insåg att jag inte ens sörjer detta faktum utan snarare ser det som ett kvitto på att alla de timmar jag cyklat i sommar faktiskt gav resultat. Nu, med noll löpträning och bara ett cykelpass i veckan sedan augusti, så är formen på en helt annan nivå. Men cykla är fortfarande härligt, bara jag får ta det i min takt. Därför cyklar jag helst själv. Höstlöv på marken, kall och frisk luft. Ut och njut! 

Kommentarer

Låter som en underbar helg! Din inställning är så bra, jag plockar upp lite av den! Du som lyssnar på så mkt poddar, kan du inte göra ett inlägg med dina bästa poddtios. Du har ju tipsat emellanåt men kam du inte samla i hop dem? Jag behöver lite poddar att lyssna på :-)
SARA BORG sa…
Jamen vilken bra bloggtips! Det ska jag definitivt göra :-)