LÄNGTAR TILL JUL

Det är mitten på november och den första snön föll i helgen över Östersund. Igår och inatt har det fortsatt snöa så i morse var det slirigt värre att trampa oplogat till jobbet på min lilla damcykel "Tant Gredelin". Lite flåsigt och lite svettigt men ganska härligt ändå tycker jag. Vintern är här och med den kom en kraftig längtan efter jul!


Tänk er lediga dagar. Tid för att vara ute och åka längdskidor och pulka. Jag ser framför mig att jag kommer in, hemma i Brånan förstås, tar av mig ytterkläderna men behåller raggsockar på (jag äger inga riktiga men i min fantasi har jag ett ullunderställ och hemstickade raggsockor). Jag kryper ner i soffan under en filt. I handen har jag en kopp rykande glögg. På TV har Tour de ski precis börjat. Familjen är samlad. Mamma sitter i fåtöljen och pappa vid skrivbordet. Fast när upplösningen närmar sig kommer han och sitter nära TV:n. Det är spännande. Kiddosarna ledsnar dock snabbt och drar ut på terrassen för att "spela hockey" istället. Vi drar igen dörren för att slippa det värsta ljudet. Julen 2015, jag längtar!

Kommentarer

Matsdotter sa…
Åh så härligt! :) Jag längtar sååå efter snön!