ANNANDAGSFROSSAN

Dags för en liten uppdatering såhär efter julhelgen. Gårdagen startade bra med ett gåggpass direkt från morgonen, men sedan till frukosten kände jag mig osugen på att äta. Det var som om juldagens middag fortfarande stod mig upp i halsen. Jag försökte vila men blev inte direkt piggare. Bet ihop och åkte till Svensta där familjen åkte skridskor "old school", det vill säga på en spolad grusplan vid skolan. Viss skillnad mot de ishallar kiddosarna annars åker i. Men sedan var det nog för mig. Annandagsfrossan var ett faktum och jag låg nerbäddad under dubbla täcken resten av kvällen med avbrott för en varm dusch. Vid 22 började jag piggna till i kroppen och kunde somna. 

I morse var allt som vanligt igen. Istället för julmat (som jag ätit i överflöd dagarna innan) satsade jag på min vanliga frulle, det vill säga en chiapudding. Aptiten var tillbaka! Idag har vi åkt längdisar igen på kanonfina skidspår i Åsarna. De har kört kanonerna där i drygt ett dygn nu så det är riktigt bra. Spårkort kostar 100 kronor för vuxna och 50 kronor för barn, ett viktigt tillskott för att klubben ska kunna köra konstsnöanläggningen nu när den riktiga snön lyser med sin frånvaro. Avgiften löses på Skicenter. Åker man med mindre barn så rekommenderar jag att man parkerar vid skidskyttestadion där det är plattare än att åka från skidstadion. Jag och Lars åkte en vända i dagsljus och sedan åkte vi igen i elljus med Vide, L2 och pappa också. Bra dag! Det var dock för kallt för att fota så jag bjuder på några bilder från gårdagens skridskoåkning.

Kommentarer