PINGIS I KÄLLAREN, KAN DET VARA NÅGOT?

I fredags när jag kom tillbaka till stan efter en jobbvecka på vift så drog jag direkt till kontoret för att avsluta några lösa trådar. Jag tycker att det är skönt och avkopplande att veta att veckan gått i lås istället för att riskera att bli tyngd av något under helgen och lägger därför gärna en timme eller två på att få göra "bokslut". Efter ett tag kom jag på att L kunde komma förbi och hänga lite med mig innan vi skulle åka och käka. Det visade sig bli mer än bara att hänga "lite". Han hade tydligen missat att kontorets källare har oanade möjligheter, såsom exempelvis ett pingisrum. Men nu när han upptäckte det så blev vi kvar där i nästan två timmar med resultatet att jag på lördagen hade träningsvärk i höfterna av att kliva från sida till sida. Kul med rörelse och tydligen aktivering av en del muskler som annars tycks ligga i vila. Skrattmusklerna fick sig en omgång de också. Pingis är riktigt roligt!

Kommentarer