ÅRSKRÖNIKAN 2015 (del 3 av 3)

Det har gått lite trögt med krönikan i år som ni kanske har märkt? Jag brukar vilja ha den klar innan årsskiftet för att lite symboliskt sådär kunna lägga året bakom mig och direkt få fokusera på det nya. Nu blev det inte så den här gången och ett tag tänkte jag nästan hoppa över den, men så insåg jag att det är kul att kunna titta tillbaka här om några år. Där ligger för övrigt också de två första delarna från 2015 tillsammans med summeringar från 2011 och framåt.

Här kommer den sista delen, höst och vinter 2015, från september till december!

SEPTEMBER
Det blev en härlig månad med mycket upplevelseträning och mindre fokus på prestation, när jag väl hade bestämt mig för att avstå starten i Tjejmilen. Såhär i efterhand inser jag att det var ett helt korrekt beslut, men där och då hade jag ändå viss ånger över det. Trots mitt motstånd mot morgonträning lyckades jag även med detta vid flera tillfällen och kunde klappa mig själv på axeln. Vi cyklade i Åre och hem kom mitt nya vrålåk!



OKTOBER
Så kom en månad med mindre träning och mer jobb. Att gasa när en vet att en semester väntar är sällan något problem, för i oktober åkte vi i väg på en efterlängtad resa. Där började jag också hitta en bra balans mellan aktivitet och rörelse som annars varit svårt i vardagen där jag är väldigt mycket stilla. Jag åt gott, läste mycket och laddade batterierna som det så fint heter varvat med två träningspass de flesta dagar och lite massage på det.



NOVEMBER
Nyss hemkommen efter semestern var jag full av energi trots att höstmörkret slagit till med full kraft. Under månaden fick vi känna på vinter med både snö, kyla och pulkaåkningspremiär. Träningen rullade på med kortare pass där det viktigaste var att röra på kroppen. Jag försökte smyga igång med gågg och det gick både framåt och bakåt. På bloggen körde jag en liten serie efter att ha inspirerats av intressanta diskussionen i diverse poddar.



DECEMBER
Sedan blev det äntligen december och julmånad! Hälsenan började äntligen läka på riktigt, jag fick uppleva löparlycka och det gjorde att jag vågade drömma om att kunna jogga på julaftonsmorgonen, vilket faktiskt gick vägen tillslut. Längdskidåkning blev det också trots att månaden var oväntat snöfattig.



Det blev kanske en något kortare summering i år men det skyller jag på att jag är mer sugen på att lägga energi på nuet och framtiden, än att grotta ner mig i det som varit. Jag lämnar ett riktigt bra år bakom mig med många lärdomar och erfarenheter som jag tar med mig. Nu är det fullt fokus framåt!

Kommentarer