EN CHANS ATT BÖRJA OM

Måndag och den första dagen på resten av ditt liv! Har du tänkt på det? Att du faktiskt härifrån och framåt kan göra det du vill och att det du gjorde igår inte behöver definiera dig. Du kan börja om. Igen och igen och igen om det är vad som krävs. Jag tror att det är Kay Pollak som brukar säga det, kan det stämma? Att idag är den första dagen på resten av ditt liv. Jag lyssnade på honom för något år sedan och tror att jag snappade upp det där. Det är hur som ett begrepp jag burit med mig ett tag.

I lördags när jag var ute och sprang så lyssnade jag en stund på Jonas Coltings podd. Jag vet inte riktigt vilket avsnitt det var men de pratade om att han kunde komma ihåg vad han tränat på nyårsdagen nästan i hur många år bakåt i tiden som helst. Inte för att den 1 januari var en viktigare träningsdag för honom än övriga dagar på året utan just för att det är en sådan symbolik i det, att starta året starkt.

Idag när det är måndag så kan du börja om. Som på nyår. Som på en ny dag vilken som helst. Det viktiga är inte när en gör det utan att. Om en känner att livet gått åt fel håll ett tag så kan en faktiskt göra som kungen sa, en kan "vända blad". Det är aldrig försent att förändra och förbättra. Ett litet steg är bättre än inget steg. Att göra mer av det som gör en glad och mindre av det som känns tungt. Gör två listor vettja! En lista där du skriver ner allt som du gillar och en annan lista där du skriver ner hur en vanlig dag ser ut för dig. Jämför listorna. Om de inte överensstämmer särskilt väl så fundera en stund på hur du kan prioritera din tid för att få in mer av det som står på din roliga lista i din vardag. Fokusera inte så mycket på det du ska sluta med eller göra mindre av, det brukar gå som av sig själv det när en mest tänker på och planerar det roliga. Nu önskar jag dig en riktigt awesome week!

Kommentarer