EN VANLIG FAST OVANLIG FREDAG

Nu tickar arbetsdagen mot sitt slut. Eller ja, den har slutat men jag ska bara (som Alfons) skriva det här inlägget och dricka en liten tassepopp innan jag cyklar hemåt. Av någon anledning har jag torsdag idag, så pass att jag fick skriva om rubriken på det här inlägget två gånger.

Det har varit en ganska vanlig fredag men ändå ovanlig eftersom mina arbetsdagar sällan ser likadana ut. Typ ungefär såhär har det sett ut!

> Vaknar före alarmet men snoozar ändå alldeles för länge. Ja, jag är inne i en sådan period nu igen.
> Hoppas snabbt i mjuka kläder, tar strumpbyxor och en stretchig klänning som jag tänker blir bra under överdragskläder när jag ska cykla till jobbet.
> Väljer min MTB med dubbdäck istället för "Tant Gredelin" och inser att jag har ont i röven som faan efter cyklingen igår.
> Bloggar, dricker kaffe, äter ägg (yes!) och min frukostchia innan jag sätter igång arbetsdagen.
> Vi ska certifiera oss inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö så jag jobbar med att komplettera lite texter och annat i ledningssystemet och skickar ut mail hit och dit för att få in uppgifter, informera om vad som gjorts, dubbelkolla saker och så vidare.
> Systeryster och lille N kommer förbi en sväng och lånar datorn medan jag dricker kaffe. Igen.
> Jobbar vidare. Skriver några nyheter till vårt intranät och publicerar bilder. Fixar med en powerpointpresentation till årets verksamhetsplan och gör ytterligare arbete med intranätet. Skickar ut några nya dokumentmallar och pratar en del i telefonen.
> Äter lunch. Supersmarrig fisksoppa thaistyle med broccoli, kålrot och rödlök. Standard kylskåpsrensningsmat.
> Pratar mer i telefon. Svarar på mail. Skickar mail. Gör ungefär samma som på förmiddagen och lite annat också.

Det var min FREDAG (kolla, nu fick jag det rätt direkt minsann) det. Nu ska jag strax packa ihop och dra hem som sagt. Det vore ju smidigt att cykla en extravända men jag tror inte min rumpa pallar det så jag måste nog uppbåda all mental kraft jag bara kan för att få till någon annan träning. Så seg i kolan just nu. Hur har din dag varit?

Kommentarer