FOSTRANDE CYKELVÄDER & NYSTART


Måndag igen och back at the office! Jag känner mig full av nystartskänslor även om det inte riktigt är full snurr på alla plan förrän nästa måndag. Många är fortfarande lediga här i huset, i koncernen och hemma - Lars börjar nämligen jobba först på torsdag. Det passar mig utmärkt med en smygstart. Att komma igång på det nya året och kanske framförallt hinna dra upp grovplaneringen ordentligt innan det brinner till så att säga. 

Jag cyklade till jobbet idag och det känns riktigt bra att ha startat den första arbetsdagen på det nya året på det sätt som en vill ska vara rutin. Men det var ett fostrande väder idag må jag säga! Det har kommit lite snö inatt, inte mycket men tillräckligt för att dölja isfläckarna där under, så det var till att ta det lite försiktigt. Att temperaturen dessutom sjunkit under minus tio och vinden var hård på morgonkvisten gjorde att jag var tacksam för att det bara tar ungefär en kvart att trampa. Men desto större tillfredsställelse när en kommer fram och får komma in i värmen för att ta den första koppen kaffe för dagen. Som jag uppskattar min morgonespresso här i stillhet innan huset fylls!

En liten nystart blev det också här på bloggen som fått en ny header på morgonkvisten helt oplanerat. Jag fick ett infall när jag käkade min frukostchia och fixade lite, uppfylld av alla nystartskänslor kanske?! Men nu är det dags att kicka igång den här arbetsveckan, jobbar du också idag eller har du tagit lite "nyårsledigt"?

Kommentarer