HÄLSA FÖR KROPP & KNOPP PÅ MITT SÄTT!

Ny header men samma gamla jag. Häromdagen fick bloggen ett nytt utseende som ett resultat av att hela jag var uppfylld av nystartskänslor. Jag har haft en helt fantastisk jul och nyår på många sätt. Jag har jobbat alla svarta dagar men tempot har varit betydligt lägre och alla röda dagar har gett mig massor av tid för reflektion och eftertanke kombinerat med rörelse. Jag har haft möjlighet att fundera på mycket och en del av det har handlat om bloggen som är min dagbok på många sätt. För ett par år sedan var den min digitala träningsdagbok men idag, när jag inte längre tränar efter något särskilt schema mer än i korta perioder inför något lopp, så reggar jag inte träningen. Nu är bloggen mer ett sätt att få ner glimtar av vad jag gör och hur jag tänker. Det är lite häftigt att kunna gå tillbaka och se min egen utveckling när det kommer till både min fysiska och psykiska utveckling under de här åren bloggen har funnits.

Jag har alltid älskat att skriva. Sedan drygt ett år tillbaka jobbar jag med kommunikation och har skrivandet som en del av mitt yrke. Det gör på vissa sätt att orden och lusten att skriva i bloggen under vissa perioder avtar. Samtidigt får jag en möjlighet att utveckla skrivandet på andra plattformar varje dag. Bloggen kommer att finnas kvar även 2016 och jag tror att jag under delar av året kommer att skriva mer eller utförligare än tidigare medan jag periodvis säkert kommer att skriva mindre. Mitt arbete är viktigt för mig och går före bloggen. Det är där jag kommer att lägga kraften, kreativiteten och lusten.

Men, som sagt så kommer bloggen leva vidare under 2016 och jag har många tankar och idéer kring teman och inlägg som jag vill skriva om! Som du kanske har sett i den nya headern så har ändrat bloggens rubrik en del, från det tidigare "Träning & hälsa" till "Hälsa för kropp & knopp på mitt sätt!". Det har jag gjort för att jag har tänkt till kring vad jag vill med bloggen i år och vad jag vill förmedla. Som jag varit inne på under en längre tid nu så är hälsa enligt mig personligt utifrån vem vi är och vilka förutsättningar vi har såväl hos oss själva som i samröre med vår omgivning. Det som är hälsosamt för mig är inte nödvändigtvis hälsosamt för dig och tvärtom. Jag vill fokusera än mer på vikten av att jobba med knoppen likväl som kroppen och jag vill minska tröskeln för gemene man att ta steget mot en bättre hälsa. För mig är det viktigt att må bra psykiskt och hur jag jobbar med min egen helhetshälsa kommer jag att skriva mer om där rörelse och egen utveckling går hand i hand. Jag hoppas att det kan inspirera fler att ta tag i "träning" för mer än bara kroppen men att de metoder jag skriver om passar för mig och inte nödvändigtvis för alla.

Vi behöver alla hitta vår egen väg, du behöver hitta ditt sätt!

Kommentarer