HEJ DÄR REDAN TORSDAG

På displayen på min mobil står det att det är torsdag idag. TORSDAG! Allvarligt? Nä, nu hänger jag inte alls med. Den här veckan har sannerligen gått i ett och nu närmar vi oss helg med stormsteg. Jag som nyss tyckte att det var helg? Jag inser att jag måste ägna en del av den här morgonen till planering för kommande vecka, annars blir det snärjigt att hinna med. Jag har förresten blivit bestulen på min pendlarcykel. Igår när jag klev ut så stod hon inte där längre, min älskade "Vaniljen". Hon som just fått vinterdäck och reflexer. Kvar fanns bara ett sönderklippt lås. Så idag liftade jag med L till jobbet. Det går bra men det är inte samma sak som att starta dagen starkt och friskt. Men det är ingen mening att sura, "Vaniljen" kommer inte tillbaka för det. Nä, nu måste jag ta tag i den här dagen. Puss på er!

Kommentarer

Anonym sa…
Nä fy så nedrigt! Måste va vinterdäcken, det hade väl den förra som blev stulen också.?.?. /Mamma
SARA BORG sa…
Ja precis. Den som jag blev av med förra vintern hade också vinterdäck.