HELGENS HÄRLIGHETER

En lika händelsefattig som härlig helg har gått. Jag har egentligen inte gjort något särskilt, hade ingenting inbokat på förhand men ändå så har jag gjort en hel del när jag tänker och punktar upp. Jag uppskattar planering och struktur med ordning och reda då det hjälper mig att kunna slappna av. Men att också ha helt obokad tid när jag kan vara spontan och göra vad än jag känner för är himla härligt det också.

Dagens bloggrubrik har jag snott från Anna / Trend o träning. Läs hennes inlägg här.

> Barnvakt till lille N som hade feber. Mamman smsade och jag ryckte in så att hon kunde gå på hockey med storebror som de planerat. Det blev en lördagseftermiddag i soffan.
> Böcker. En sak som jag skrivit upp på min lista för 2016 är att jag ska läsa mer fysiska böcker. Jag lyssnar ju massor men tycker att det ger mig mer rent språkligt att läsa. När lille N somnade in i soffan passade jag på att skanna av syrrans böcker och hittade The Golden Year, som var oväntat bra. Den är lättläst med stor text och enkelt språk så jag plöjde en tredjedel av boken på en kort stund och inser att den säger ungefär det jag vill säga. Gör en lista och ta makten över dina tankar och ditt liv! Så läs den helt enkelt.

> Lördagsoxe. Förra veckan blev helt knasig med röd dag mitt i så när fredagen kom missade jag det lite men blev påmind av systeryster som köpt oxe. Jag tog igen det på lördagen och L smällde till med att fixa efterrätt också, jordgubbar.

> Två träningspass under helgen; först löpbandsintervaller på lördagen då det fortfarande var lite väl kallt för att springa ute och sedan ett styrkepass på söndagen. Utöver det har jag promenerat en del vilket jag tycker går fint i kylan, bara en klär sig ordentligt om fötter, händer och kinder. Kroppen blir varm av rörelse så där krävs inte lika mycket.

> "Föräldratid". Först dök mina föräldrar upp på en kopp kaffe och sedan tog L och jag en brunch på stan med hans föräldrar. Mysig söndag.
> Tour de ski - sista två loppen gick av stapeln i helgen och jag satt förstås bänkad lördag och söndag och tittade på både damerna och herrarna. Längdskidor på TV har varit en favorit ända sedan jag var liten.

Nu känner jag mig laddad att ta tag i den här måndagen och en helt ny vecka. Vad har du gjort i helgen?

Kommentarer