PÅ LISTAN FÖR 2016: LÄSA MERA!

En sådan där grej som jag skrivit upp på min lista som jag vill göra mer av i år det är att läsa böcker. Jag lyssnar massor, mest på deckare, och sedan läser jag mycket artiklar och sådant på nätet. Däremot har det blivit alldeles för lite fysiska böcker de senaste åren vilket jag nu vill ändra på. Jag läser gärna faktaböcker, biografier och annat som omväxling till de spännande ljudböcker som jag ofta har i mina lurar.

Året började starkt med de här två. Jag och mina systrar har en grej där vi diskuterar vem av oss som egentligen är roligast. Det började med att jag i ett tal för två somrar sedan pratade om att som syskon så har vi olika roller, och att det inte var jag som var den roligaste. Sedan dess pågår en form av kamp, fast jag tror att vi alla innerst inne tycker att det är mellansyster, eller? Som en grej på det temat så köpte jag tre ex av den här lättlästa pocketen och gav till oss i julklapp, så att vi alla har chans att bli en roligare talare, oavsett vem av oss som har mest fallenhet för det.

Den andra boken är faktiskt också en julklapp som jag fått av min kollega Åsa. Den gav mig en hel del bra idéer på grejor som jag egentligen vet men har glömt, förträngt eller bara inte använt på ett tag, men också en del nytt. Helt enkelt bra verktyg att använda både i jobbet och till vardags.

Tänk låsningar och lösningar av Kjell Enhager och Bli en roligare talare av Karin Adelsköld

Kommentarer