TILLBAKA TILL FÖRSIKTIG LÖPNING

Det har gått ungefär tre veckor sedan jag på allvar kände att jag äntligen kunde se ljuset i tunneln när det gällde min hälsena och skrev den här statusuppdateringen. Nu är jag i princip där att jag kan springa utan att tänka allt för mycket.

Träningen just nu ser ut som så att jag försöker komma ut två gånger i veckan. Minst varannan gång gågg eftersom jag blir väldigt stel i den vänstra vaden efter joggpassen då jag springer flera kilometer utan avbrott. Det känns betydligt bättre efter gåggpassen, även de lite längre på uppemot en mil, som är det längsta jag vågat vara ute än så längre. Min vanliga runda mäter ungefär 5 kilometer och det är den jag kör mest.

Nu ser jag med tillförsikt fram emot en härlig vårvinter i löparskorna här så småningom!

Kommentarer