VINTERCYKLING

Min cykelsäsong brukar börja sådär i mars-april, lagom till påsk, men 2016 verkar kunna bli ett riktigt bra cykelår. Jag gjorde nämligen premiär redan idag, på årets allra första dag. Vintercykling har jag inte ägnat mig åt tidigare mer än till och från jobbet som jag försöker köra året runt. Nu fick jag dubbdäck till 29:an i julklapp (schwalbe ice spiker pro) och de ska köras in på asfalt så det är väl lika bra att börja med den saken tänkte jag!

Med utförsvantar och mina nya, fodrade skoöverdrag som jag gav mig själv i julklapp så lyckades jag med konststycket att vara precis rätt tempererad hela tiden - långa bibs med överdragsbyxor utanpå, ullunderställströja, lager 2 från nike och vintercykeljacka på toppen. Dubbla buffar, att cykla med pannan framme är ingen hit.

Kommentarer

Men vad roligt!! Vintercykling är jättekul och något helt annat. Jag känner att jag får tänka så mycket mer på teknik och balans på vinterstigar och tror att det kommer att göra gott inför sommaren.
Funkar de bra de där Gore-överdragen? Jag har ett par gripgrab som gjort sitt men som varit ruskigt varma. Måste köpa nya men har inte råd med vinterskor just nu.
SARA BORG sa…
Jag har neopreneöverdrag också men de här är mycket varmare, en positiv överraskning. Jag är riktigt frusen om både händer och fötter så jag letar vinterskor också. Har dock inte hittat några i min storlek till överkomligt pris.