ATT PACKA FÖR LUNCHTRÄNING

Ja, det var ju det här med att packa inför lunchträning som var det svåra. Tydligen. Jag tyckte att jag fick till det så bra förra veckan att den goda vanan med att motionera på lunchen skulle få bli en bra grej att fortsätta med. Nu dock med den lilla knorren att jag ville träna utomhus för att fånga dagsljuset också.

Igår kväll la jag fram lite grejor som skulle med men jag packade inte ryggsäcken förrän i morse. När det väl var dags att byta om insåg jag att jag hade missat både det ena och det andra. Några andra vantar än mina jättelika HESTRA som jag hade på händerna på promenaden till kontoret i morse hade jag inte fått med och heller inga rena trosor eller varken ansiktsrengöring eller någon mjukgörande smörja. Sådana här dagar är en glad över töväder så att en klarar sig utan vantar och vad gäller trosor så tog jag ett snabbt beslut om att hellre köra utan på lunchlöpningen än i jeansen efteråt. Ibland blir det inte riktigt som en tänkt sig men helt okej ändå. En får gilla läget helt enkelt!

LÄS OCKSÅ: Det handlar om prioriteringar, där jag skrev om att packningen är A och O för min del

Löpningen då? Jo, tackar som frågar. Det blev två varv runt Lillsjön som är precis vad det låter som, en liten sjö alldeles i närheten av mitt kontor. Första varvet och första halvan av andra varvet mysjoggade jag och sedan blev det lite fartlek mellan lyktstolparna på slutet. 5,1 kilometer löpning in på kontot och några minuters promenad före och efter. I lurarna hade jag Maratonpodden möter längdskidåkaren Marcus Hellner.

En snabbdusch, en matlåda med fisksoppa och en tassepopp ihop med detta lunchinlägg senare är jag nu redo att avverka eftermiddagens uppgifter. 

En tö-dag som den här är en glad att en fick med sig dubbskor i varje fall. Annars vet jag inte riktigt hur det hade gått

Kommentarer