HELT VANLIGA LUNCHFUNDERINGAR

Eller kanske inte egentligen. Gårdagens lista om livet bakom bloggen triggade igång en hel del funderingar hos mig och tydligen har tankarna grott under natten. Idag är jag nämligen hiskeligt sugen på att börja springa långt igen, vilket säkert kommer av att jag skrev att jag var bra på motionsformer som håller på långt och länge.

Ska en springa långt vill en såklart ha nya löparskor va?! Eller är det bara jag? Förut när det var min grej så inledde jag alltid det nya året med att investera i ett par nya "maratonskor". Nu börjar det bli länge sedan och jag har inte längre några skor specifikt för långlöpning på asfalt. Så nu sitter jag här och är rätt sugen på dessa godingar från new balance. Men vilket pris alltså. Eftersom jag har ett neutralt löpsteg så är jag lite bortskämd med att sådana skor brukar ligga lite lägre än jämförbara varianter som är uppbyggda med pronationsstöd. Men här fläskade det på alltså. Det tål att tänkas på ändå för jag har bra löparskor för både terräng och "helt vanlig löpning" som är mer minimalistiska utan att vara "barfota" och sitter superskönt på mina fötter. 

LÄS OCKSÅ: Den ständiga skofrågan, från en annan gång när jag velade lite

Det andra som pockar på uppmärksamhet där inne i huvudet är att åka på en resa. Jag var helt inställd på att vi skulle åka och cykla någonstans kanske i maj, men när jag tog upp det med L så var han mer inne på att vi skulle tillbaka till stället i Turkiet som vi var på i höstas. Det känns inte som något kul ställe att ta med cyklar till men han hävdade bestämt att han kunde köra inne i stället, i det förvisso svingrymma gymmet. Så nu får vi väl se hur det blir med den saken för det är klart att jag blev sugen! Nu har jag kollat upp när det går att åka dit och lite priser.

LÄS OCKSÅ: Hotellgymmet är viktigt, från förra gången på Titanic Deleuxe Belek

Kommentarer