LITE LÄTT AVIS

Tittade du på Tjejvasan på TV i lördags? Såg du också sol, superfina skidspår och glada tjejer? Det gjorde jag och vet du, jag blev sugen. Under de senaste åren har jag ofta fått frågan om jag ska åka Vasaloppet eller delta i något annat av evenemangen under vinterveckan, men jag har kategoriskt svarat nej. För jag har faktiskt aldrig tidigare tyckt att det vore något för mig.

Nu köpte jag ju en klassisk skidutrustning här bara för någon vecka sedan och har tagit mina första diagonalskär på nästan 15 år, förutom de stela steg jag gjort med skejtutrustning ihop med kiddosarna. Någonstans har det kanske legat och grott ändå att jag ska åka lite klassiskt för att någongång sådär i framtiden ni vet, typ när jag fyller 40, kunna vara med i något av Vasaloppen. När jag sedan får se sådant här härligt på TV och i mina sociala kanaler det är då avundsjukan (i positivt mening alltså) slår till på allvar, jag hade så gärna också velat vara med. Jag blir superpeppad av att se skidglädjen, härliga bilder och att läsa om upplevelser av lopp. Nästa år kanske jag också åker Tjejvasan, det vore nåt det!

Kolla in hos Sara och Jessica vars rapporteringar från helgen får mig att "skid-längta"!


Längdisar med lilleman i julas. Jag älskar att åka med de små, då gör det inget att min diagonalåkning har en del förbättringspotential. Eller ja, i varje fall går det bra än så länge men snart åker de väl ifrån mig...

Kommentarer