LIVET BAKOM BLOGGEN

Ni som har hängt med här ett tag vet att jag älskar listor av alla de slag! Jag skriver listor över saker som ska göras, över önskedrömmar och diverse listor här på bloggen. Idag nappade jag på Annas uppmaning från tidigare i veckan om att lista livet bakom bloggen. Här kommer den!

1.VEM ÄR DU I TRE ORD?
Positiv. Driven. Lösningsfokuserad.

2. HUR GAMMAL ÄR DU?
35 år om nån dag sisådär

3. VAD JOBBAR DU MED?
Jag jobbar som kommunikationssamordnare inom en buss- och resekoncern.

På mitt kontor hemma i Östersund

4. VAR BOR DU?
Östersund

5. VAD HAR DU GJORT IDAG?
Klivit upp ur sängen, åkt bil till kontoret (jajemän, brukar annars cykla) och druckit mitt morgonkaffe

6. SOMMAR, HÖST, VINTER ELLER VÅR, VILKEN FÖREDRAR DU? VARFÖR?
Jag älskar alla årstider just när de kommer. Efter ett tag ledsnar jag och längtar till nästa!

Vinter är fint men för att cykla i kyla krävs det mycket kläder för en fryslort!

7. ÄR DU BEROENDE AV NÅGONTING?
Ja, det kan jag nog säga. Jag är lite av en beroende-person som kan fastna för vad som helt under perioder. Leverpastej, löpning, pizza eller en dålig TV-serie. Just därför tittar jag sällan på TV, det är liksom onödigt att lägga tid på något en egentligen inte ens gillar...

8. NÄMN TRE SAKER MAN KANSKE INTE VET OM DIG?
1. Jag har jobbat på Spa-salong i flera år (är utbildad massör)

2. Bland det bästa jag visste när jag var liten var att sitta på en stubbe i skogen och titta ut över byn

3. För 13 år sedan bodde jag i ett hus på landet med sambo, hästar och hundar (idag bor jag i en liten lägenhet på 44 kvadrat...)

9. VAR I VÄRLDEN SKULLE DU VILJA BEFINNA DIG JUST NU?
Det låter kanske lite fånigt men jag trivs väldigt bra exakt där jag sitter just nu. Jag var på tjänsteresa igår och har längtat lite efter mitt kontor och en del spännande grejor som jag jobbar med nu. MEN jag förstår att frågan inte var riktigt menad så. Jag skulle också kunna tänka mig att vara någonstans där det är varmt och där det finns fina, flowiga stigar att cykla på.

Sista cykelpasset utomhus i höstas, samma dag som vi drog till Turkiet 

10. VAD ÄR DU PÅ FÖR HUMÖR JUST NU?
Bästa humöret! Att tänka på att sportlovet i Sälen kommer allt närmare, att lillasyster lillstrumpa kommer hem snart och att få fira systerysters trettioårsdag - det blir ju grejor det!

11. VILKET ÄR DITT FAVORITGODIS?

Lakritschoklad eller vit choklad, hårfint.

12. ÄR DU MORGON ELLER KVÄLLSMÄNNISKA?
Mera morgonmänniska, även om jag inte precis studsar upp.

Tokgillar mina lugna morgnar med en tassepopp (kaffekopp) och chiapudding med lakritssmak

13. HAR DU BLIVIT SYDD NÅGON GÅNG?
Ja, jag är opererad i ländryggen två gånger och sydd med 32 stygn varje gång. Eller ja, jag hade agraffer första gången och stygn andra gången. Agraffer är som häftklammer om du undrar. Sedan har jag blivit tejpad när jag slog upp hakan som liten och sydd i ögonbrynet får några år sedan då jag snubblade på mina egna fötter när jag var ute och joggade...

14. VAD ÄR DET ABSOLUT VÄRSTA DU VET?
Det här borde vara en enkel fråga men jag kanske är på för bra humör just nu för det poppar inte upp något sådär solklart?! Alltså visst, krig, katastrofer och svält, men det var inte som att det bara landade EN sak bara.

15. VAD HETER DU I ANDRA NAMN?

Elisabeth efter min farmor.

16. NÄMN 3 SAKER DU ÄR MINDRE BRA PÅ?
1. Städa. Jag är bra på att plocka och hålla ordning, möjligen dammsuga. Men där går gränsen. Skura, dammtorka och putsa fönster - nä, det är inte alls min grej.

2. Träning som kräver bra flås, typ att springa eller cykla uppför en backe.

3. Säga till människor jag tycker om att jag gör just det.

17. NÄMN TRE SAKER DU ÄR BRA PÅ?
1. Hitta på schysst, god mat som går snabbt att laga

2. Ha tålamod med olika beteenden eller knasiga företeelser

3. Träning som innebär att en håller på långt och länge
________________

Och precis som Anna skrev så är jag också väldigt nyfiken. Du som läser får gärna kopiera listan och köra den på din blogg. Lämna en kommentar här vettja så att jag kan ta del av ditt liv bakom bloggen!

Kommentarer