NÅGON FORM AV NYSTART

Jag skrev igår att nu var det dags att komma igång med lite mer träning än den här "allt-är-bättre-än-inget-grejen" som jag har hållit på med väldigt länge nu. Det är inget fel med den så, men jag har tröttnat. Jag behöver en förändring och jag vill ha en förändring. Jag vill träna mer mängd igen.

Jag önskar så att min kropp var hel och att jag kunde säga att jag skulle börja med maraton igen, för ja, det suget är tillbaka. Nu kanske det är så att jag inte kan göra det mer, vi får se, men bara det faktum att jag vill igen är jag så glad för. De senaste veckorna har jag sprungit två gånger i veckan och helt skippat gåggingen. Visserligen har jag kört några intervallpass på löpband och då bryter en ju också av löpningen med pauser men faktum är att min vad haft svårt att hinna återhämta sig. Det högre tempot sliter lite för mycket just nu.

SÅ BRA KVÄLL
Det hände en massa bra saker ikväll som jag fick energi av. Jag blev kvar på jobbet halvsent men gick därifrån med ett leende på läpparna. Sedan fick jag ett intressant samtal som också handlade om jobb fast på ett annat sätt. Det slutade med att jag lade på, smickrad, glad och med ett ännu större leende på läpparna. Som gjort för en riktigt bra träningskväll på hotellgymmet alltså!

Sedan skickade Ida meddelanden om att vi måste komma igång nu och träna till något kul lopp. Skam den som ger sig tänkte jag nu bara måste jag komma igång här. Nu 90 minuter senare känns det så himla bra! Tio minuter gång på löpbandet följt av 14 x 4 minuter snigeljogg varvat med 1 minut gång och sedan avslut med 10 minuter gång. Det gav alltså totalt 48 minuter löpning, långsam förvisso men med full kontroll i löpsteget. Stabil och stark höft och aktivering i rumpan. Tack för speglar ibland säger jag bara, riktigt bra för att checka av tekniken någon gång ibland.

KÄNNER MIG PÅGÅNG
Nu är jag nöjd och glad. Håll tummarna nu för att vänstervaden uppskattar snigel mer än lunchintervallerna jag kört senaste tiden så att jag kan fortsätta trappa upp lite försiktigt med löptid på mina två pass i veckan. Det vore så galet kul om jag kunde hålla för ett långpass och ett valfritt pass, typ mysjogg, backe eller intervaller lite beroende på humör.

Kommentarer

Populära inlägg