SÅRIG OCH SUGEN

Så var det måndag morgon igen och här sitter jag och känner mig så sårig. Efter tre dagar med bra träning är kroppen sliten på sina ställen och jag är sådär härligt mör. Jag gillar ju träningsvärk. Jag gillar att känna att kroppen har använts på ett bra sätt.

Det började i fredags. Jag hade med mig träningskläder till jobbet för att pipa iväg på lunchen men det passade inte riktigt. Jag fick istället svänga in på gymmet på väg hem. Inget ont som inte har något gott med sig för då kunde jag utan stress köra både löpbandsintervaller och tung benstyrka. Där och då fortplantade sig sårigheten i rumpmusklerna och baksidan av låren. Jag körde enbenspressar i maskin och det tog verkligen sådär härligt bra. 

Sedan blev det lördag och min födelsedag. Som ni redan vet åkte jag skidor, massor av skidor. Jag älskar det faktum att trots att jag knappt stått på skidorna den här vintern förutom när jag åkt med barnen så är jag ändå i så pass bra grundform att jag kan riva av närmare två mil utan några bekymmer. Ömheten i bakpartiet kändes dock av ordentligt så jag varvade skejt med stakning och även diagonalåkning faktiskt, på mina skejtskidor. Det fungerade oväntat bra och jag blev kalassugen, och då menar jag akut riktigt toksugen, på att köpa klassiska skidor.

När söndagen och alla hjärtans dag sedan stod för dörren
så ville jag cykla. Efter två veckor utan att sitta på sadeln så fanns ingen tvekan, jag skulle ut bara. Även om temperaturen var lite lägre än jag annars cyklat i så ville jag testa. Det blev drygt 90 minuter och nu när det är måndag så får jag summera en riktigt bra helg på alla sätt och vis. Men rumpa, lår och höftböjen är sopslut, verkligen en sårig känsla.

En rätt så typisk vecka! Bilden är inte dagsfärsk utan staplarna ni ser är från vänster sett söndag till lördag. Jag rör mig mest på helgerna medan veckodagarna är relativt stilla, särskilt onsdagen då jag var på resa.

Kommentarer

Hanna sa…
Vilken härlig träningshelg!
SARA BORG sa…
Eller hur, Hanna?! Nästan bästa tänkbara faktiskt :-)